Конкурс за заемане на 1/една/ щатна бройка на длъжност “Съдебен секретар”
АДИНИСТАТИВЕН СЪД – КЪРДЖАЛИ ОБЯБЯВА конкурс за заемане на 1/една/ щатна бройка на длъжността „Съдебен секретар”.
Минимални и нормативно определени изисквания:
- да притежава българско гражданство, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;
- да са навършили пълнолетие;
- да не са поставени под запрещение и да не страдат от психическо заболяване;
- да не са осъждани за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;
- да не са лишени по съответен ред от правото да заемат определена длъжност;
- да отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит”;
- да отговаря и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност
Съгласно чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ, не може да бъде назначено за съдебен служител лице, което:
- да не са в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с роднини по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- да не са еднолични търговци, неограничено отговорни съдружници в търговско дружество, управители, търговски пълномощници, търговски представители, прокуристи, търговски посредници, ликвидатори или синдици, членове на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- да не са народни представители;
- да не са общински съветници в Общински съвет - Кърджали;
- да не заемат ръководна или контролна длъжност на национално равнище в политическа партия.
Кратко описание на длъжността:
Съдебният секретар съставя протоколи за открити съдебни заседания; изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата; подрежда и номерира по реда на постъпването на книжата от заседанията; вписва в книгата за открити съдебни заседания делата на състава; съставя документи за изплащане на определени суми за възнаграждения и разноски на експерт; свидетели и др.; изготвя и изпраща обявления на страните, като прави отбелязване върху решението; изготвя призовки по отложените дела, изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове, извършва и други дейности, възложени от административния ръководител на съда или от административния секретар.
Специфични изисквания: компютърна грамотност; умения за изготвяне и оформяне на служебна кореспонденция; отлични машинописни, компютърни и организационни умения; отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация.
Минимален размер на основната месечна заплата, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдебната власт: в диапазона от 1183 лева до 1480 лева и допълнително трудово възнаграждение за ранг – 75 лева и придобит трудов стаж и професионален опит.
Необходими документи за участие в конкурса:
- Заявление по образец (по образец);
- Автобиография – утвърден европейски стандарт, (по образец), подписан от кандидата;
- Декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода, не е лишен от правото да заема определена длъжност (по образец);
- Декларация от кандидата за липса на обстоятелства по чл. 136 ПАС – по образец;
- Копие от документ за придобита образователно – квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността /заверен от кандидата/;
- Оригинал на медицинско свидетелство за постъпване на работа;
- Удостоверение от психиатричен диспансер за липса на психическо заболяване;
- Свидетелство за съдимост – за конкурс в АдмС - Кърджали;
- Копие от трудова, служебна или осигурителна книжка /заверена от кандидата/;
- Декларация/съгласие за обработване на лични данни - (по образец) ;
- Пълномощно за подаване на документи /в случай, че това не се прави лично от кандидата/;
- Могат да бъдат приложени и други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които кандидатът притежава.
Забележка: Копията на представените документи следва да бъдат саморъчно заверени от кандидата с „Вярно с оригинала”.
Начин на провеждане на конкурса:
І етап: Разглеждане на постъпилите заявления и допускане на кандидатите до участие в конкурса.
ІІ етап:
Писмен изпит – писане на текст на компютър за проверка на знанията по правопис, граматика, пунктуация, проверка на машинописните умения и компютърната грамотност. Писменият изпит да бъде, за определено време съгласно утвърдена Методика за определяне на резултатите от провеждане на настоящия конкурс от административния ръководител-председател на съда. За работата си комисията съставя протокол за този етап с оценките за всеки кандидат.
До трети етап от конкурса – събеседване да бъдат допуснати кандидатите, получили оценка от проведения писмен изпит не по-ниска от много добър „4.50”. Протоколът с допуснатите до трети етап кандидати, датата и мястото на провеждане на трети етап, да се обяви на интернет страницата на Административен съд – Кърджали и на информационното табло в сградата на съда (първи етаж), не по-късно от 7 дни след провеждането на писмения изпит и минимум 7 дни преди датата на провеждане на трети етап на конкурса.
ІІI етап:
Комисията да проведе събеседването лично с всеки кандидат и да извърши проверка на знанията чрез практически въпроси за организация на работа в съдилищата.
За успешно издържали трети етап от конкурса да се считат кандидатите, получили оценка не по-ниска от много добър „4.50” на събеседването.
Крайна оценка от конкурса за кандидатите да се оформи като средноаритметична стойност от получените оценки на втория и третия етап.
Място за подаване на документите:
Кандидатите могат да подават документите си всеки работен ден от 9.00ч. до 16.00ч. в сградата на Административен съд – Кърджали, ул. Булаир № 12, Регистратура – стая № 9, първи етаж, тел. 0361/58389, в тридесетдневен срок от публикуване на обявата в местен всекидневник, считано от деня, следващ датата на публикуване.
На разположение на кандидатите са: Заявление по образец, автобиография по образец, длъжностна характеристика, както и съответните Декларации, които следва да бъдат изтеглени от интернет страницата на съда (https://kardzhali-adms.justice.bg) и коректно попълнени.
Всички съобщения във връзка с конкурса и резултатите от него ще бъдат обявени на страницата на съда в интернет на информационното табло в сградата на съда (партерен етаж).
Обявата е публикувана във вестник „Родопи Войс”, бр.852 от 07.02.2025 г.
Документи за кандидатстване:
Декларация по чл.340а, ал.1 от ЗСВ
Декларация по чл.340а, ал.2 от ЗСВ
Декларация съгласие лични данни
Нормативни актове:
Правилник на администрацията в съдилищата
Етичен кодекс на съдебните служители