C C C C A+ A A- X

Конкурс за заемане на 1/една/ щатна бройка на длъжност “Съдебен секретар”

Дата на публикуване 7 февруари 2025 Последна редакция 7 февруари 2025 Обяви и конкурси Отпечатай

 

АДИНИСТАТИВЕН СЪД – КЪРДЖАЛИ ОБЯБЯВА конкурс за заемане на 1/една/ щатна бройка на длъжността „Съдебен секретар”.

Минимални и нормативно определени изисквания:

- да притежава българско гражданство, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;

- да са навършили пълнолетие;

- да не са поставени под запрещение и да не страдат от психическо заболяване;

- да не са осъждани за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;

- да не са лишени по съответен ред от правото да заемат определена длъжност;

- да отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит”;

- да отговаря и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност

Съгласно чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ, не може да бъде назначено за съдебен служител лице, което:

- да не са в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с роднини по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;

- да не са еднолични търговци, неограничено отговорни съдружници в търговско дружество, управители, търговски пълномощници, търговски представители, прокуристи, търговски посредници, ликвидатори или синдици, членове на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;

- да не са народни представители;

- да не са общински съветници в Общински съвет - Кърджали;

- да не заемат ръководна или контролна длъжност на национално равнище в политическа партия.

Кратко описание на длъжността:

Съдебният секретар съставя протоколи за открити съдебни заседания; изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата; подрежда и номерира по реда на постъпването на книжата от заседанията; вписва в книгата за открити съдебни заседания делата на състава; съставя документи за изплащане на определени суми за възнаграждения и разноски на експерт; свидетели и др.; изготвя и изпраща обявления на страните, като прави отбелязване върху решението; изготвя призовки по отложените дела, изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове, извършва и други дейности, възложени от административния ръководител на съда или от административния секретар.

Специфични изисквания: компютърна грамотност; умения за изготвяне и оформяне на служебна кореспонденция; отлични машинописни, компютърни и организационни умения; отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация.

Минимален размер на основната месечна заплата, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдебната власт: в диапазона от 1183 лева до 1480 лева и допълнително трудово възнаграждение за ранг – 75  лева  и придобит трудов стаж и професионален опит.

Необходими документи за участие в конкурса:

- Заявление по образец (по образец);

- Автобиография – утвърден европейски стандарт, (по образец), подписан от кандидата;

- Декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода, не е лишен от правото да заема определена длъжност (по образец);

- Декларация  от кандидата за липса на обстоятелства по чл. 136 ПАС – по образец;

- Копие от документ за придобита образователно – квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността /заверен от кандидата/;

- Оригинал на медицинско свидетелство за постъпване на работа;

- Удостоверение от психиатричен диспансер за липса на психическо заболяване;

- Свидетелство за съдимост – за конкурс в АдмС - Кърджали;

- Копие от трудова, служебна или осигурителна книжка /заверена от кандидата/;

- Декларация/съгласие за обработване на лични данни - (по образец) ;

- Пълномощно за подаване на документи /в случай, че това не се прави лично от кандидата/;

- Могат да бъдат приложени и други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които кандидатът притежава.

Забележка: Копията на представените документи следва да бъдат саморъчно заверени от кандидата с „Вярно с оригинала”.

Начин на провеждане на конкурса:

І етап: Разглеждане на постъпилите заявления и допускане на кандидатите до участие в конкурса.

ІІ етап:

Писмен изпит – писане на текст на компютър за проверка на знанията по правопис, граматика, пунктуация, проверка на машинописните умения и компютърната грамотност. Писменият изпит да бъде, за определено време съгласно утвърдена Методика за определяне на резултатите от провеждане на настоящия конкурс от административния ръководител-председател на съда. За работата си комисията съставя протокол за този етап с оценките за всеки кандидат.

До трети етап от конкурса – събеседване да бъдат допуснати кандидатите, получили оценка от проведения писмен изпит не по-ниска от много добър „4.50”. Протоколът с допуснатите до трети етап кандидати, датата и мястото на провеждане на трети етап, да се обяви на интернет страницата на Административен съд – Кърджали и на информационното табло в сградата на съда (първи етаж), не по-късно от 7 дни след провеждането на писмения изпит и минимум 7 дни преди датата на провеждане на трети етап на конкурса.

ІІI етап:

Комисията да проведе събеседването лично с всеки кандидат и да извърши проверка на знанията чрез практически въпроси за организация на работа в съдилищата.

За успешно издържали трети етап от конкурса да се считат кандидатите, получили оценка не по-ниска от много добър „4.50” на събеседването.

Крайна оценка от конкурса за кандидатите да се оформи като средноаритметична стойност от получените оценки на втория и третия етап.

Място за подаване на документите:

Кандидатите могат да подават документите си всеки работен ден от 9.00ч. до 16.00ч. в сградата на Административен съд – Кърджали, ул. Булаир № 12, Регистратура – стая № 9, първи етаж, тел. 0361/58389, в тридесетдневен срок от публикуване на обявата в местен всекидневник, считано от деня, следващ датата на публикуване.

На разположение на кандидатите са: Заявление по образец, автобиография по образец, длъжностна характеристика, както и съответните Декларации, които следва да бъдат изтеглени от интернет страницата на съда (https://kardzhali-adms.justice.bg) и коректно попълнени.

 

Всички съобщения във връзка с конкурса и резултатите от него ще бъдат обявени на страницата на съда в интернет на информационното табло в сградата на съда (партерен етаж).

 

Обявата е публикувана във вестник „Родопи Войс”, бр.852 от 07.02.2025 г.

Длъжностна характеристика

 

Документи за кандидатстване:

Заявление

Автобиография

Декларация по чл.340а, ал.1 от ЗСВ

Декларация по чл.340а, ал.2 от ЗСВ

Декларация съгласие лични данни

 

Нормативни актове:

Правилник на администрацията в съдилищата

Етичен кодекс на съдебните служители

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация