C C C C A+ A A- X

Конкурс за заемане на 1/една/ щатна бройка на длъжност “Съдебен помощник”

Дата на публикуване 8 юни 2021 Последна редакция 8 юни 2021 Обяви и конкурси Отпечатай

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – КЪРДЖАЛИ на основание Заповед №РД-11-30/07.06.2021г. на Административен ръководител – Председател  на Административен съд – Кърджали обявява конкурс за заемане на 1/една/ щатна бройка на длъжността “Съдебен помощник”

 

Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове,  за заемане на длъжността „Съдебен помощник:                                    

- да притежава само българско гражданство;

- да са навършили пълнолетие;

- да не са поставени под запрещение и да не страдат от психическо заболяване;

- да не са осъждани за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;

- да не са лишени по съответен ред от правото да заемат определена длъжност;

- да имат завършено висше образование по специалност „Право”;

- да са преминали стажа, определен от ЗСВ и са придобили юридическа правоспособност;

- да притежава необходимите нравствени и професионални качества, съответстващи на Кодекса за етично поведение на българските магистрати;

Съгласно чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ, не може да бъде назначено за съдебен служител лице, което:

- да не са в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с роднини по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;

- да не са еднолични търговци, неограничено отговорни съдружници в търговско дружество, управители, търговски пълномощници, търговски представители, прокуристи, търговски посредници, ликвидатори или синдици, членове на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;

- да не са народни представители;

- да не са общински съветници в Общински съвет - Кърджали;

- да не заемат ръководна или контролна длъжност на национално равнище в политическа партия.

 

Кратко описание на длъжността “Съдебен помощник”:

Съдебният помощник подпомага административния ръководител и съдиите в тяхната работа, като изготвя проекти на съдебни актове; проучва, анализира и обобщава съдебната практика и становищата в правната доктрина и прави сравнително-правни проучвания по определени въпроси; изготвя становища по писма и сигнали по правни въпроси, постъпили в съда; подпомага административния ръководител при образуването на дела, извършва проверка по редовността и допустимостта на жалбите, протестите и молбите за отмяна, следи за спазване на законоустановените срокове, на законовите изисквания относно съдържанието и основанието им, на изискванията за легитимация на страните; изготвя проекти на отговори по постъпили в съда писма и сигнали, за които се изискват специални правни знания; дава мнения по дела и изготвя доклади и становища по правни въпроси; изпълнява и други задачи, възложени от административния ръководител, съдиите и административния секретар.

 

Специфични изисквания:

- кандидатите за длъжността да са завършили висше образование по специалност „Право”;

- да познават действащата нормативна уредба и тълкувателната практика на ВАС;

- да притежават висока езикова и  писмена култура;

- отлична компютърна грамотност и умения за работа с приложен и системен софтуер, правно-информационни системи;

- умения за работа в екип;

- комуникативност и експедитивност;

- умения за справяне в стресови работни ситуации;

- организационни умения.

 

Минимален размер на основната заплата, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдебната власт:

- в диапазона от 70 до 90% от месечното възнаграждение на най-ниската съдийска длъжност.

 

Необходими документи за участие в конкурса, място и срок за подаването им:

- Заявление по образец (по образец);

- Автобиография – утвърден европейски стандарт, (по образец), подписан от кандидата;

- Декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода, не е лишен от правото да заема определена длъжност (по образец);

- Копие от диплома за завършено висше образование по специалност „Право” /заверен от кандидата/;

- Копие от удостоверение за придобита юридическа правоспособност /заверено от кандидата/;

- Оригинал на медицинско свидетелство за постъпване на работа;

- Удостоверение от психиатричен диспансер за липса на психическо заболяване;

- Свидетелство за съдимост;

- Копие от трудова, служебна или осигурителна книжка;

- Декларация/съгласие за обработване на лични данни - (по образец) ;

- Пълномощно за подаване на документи /в случай, че това не се прави лично от кандидата/;

- Могат да бъдат приложени и други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които кандидатът притежава.

Забележка: Копията на представените документи следва да бъдат саморъчно заверени от кандидата с „Вярно с оригинала”.

 

Начин на провеждане на конкурса:

І етап: Разглеждане на постъпилите заявления и допускане на кандидатите до участие в конкурса.

ІІ етап: Писмен изпит под формата на тест. Писменият изпит да бъде под формата на тест, за определено време съгласно утвърдена Методика за определяне на резултатите от провеждане на настоящия конкурс от административния ръководител-председател на съда. За работата си комисията съставя протокол за този етап с оценките за всеки кандидат.

До трети етап от конкурса – събеседване да бъдат допуснати кандидатите, получили оценка от проведения писмен изпит не по-ниска от много добър „4.50”. Протоколът с допуснатите до трети етап кандидати, датата и мястото на провеждане на трети етап, да се обяви на интернет страницата на Административен съд – Кърджали и на информационното табло в сградата на съда (партерен етаж), не по-късно от 7 дни след провеждането на писмения изпит и минимум 7 дни преди датата на провеждане на трети етап на конкурса.

ІІI етап: Комисията да проведе събеседването лично с всеки кандидат и да извърши проверка на знанията чрез практически въпроси от административноправни науки и организация на работа в съдилищата.

За успешно издържали трети етап от конкурса да се считат кандидатите, получили оценка не по-ниска от много добър „4.50” на събеседването.

Крайна оценка от конкурса за кандидатите да се оформи като средноаритметична стойност от получените оценки на втория и третия етап.

Място за подаване на документите:

Кандидатите могат да подават документите си всеки работен ден от 9.00ч. до 16.00ч. в сградата на Административен съд – Кърджали, ул. Булаир № 12, Регистратура – стая № 9, партерен етаж, тел. 0361/58389, в тридесетдневен срок от публикуване на обявата в местен всекидневник, считано от деня, следващ датата на публикуване.

На разположение на кандидатите са: Заявление по образец, автобиография по образец, длъжностна характеристика, както и съответните Декларации, които следва да бъдат изтеглени от интернет страницата на съда (https://kardzhali-adms.justice.bg) и коректно попълнени.

Всички съобщения във връзка с конкурса и резултатите от него ще бъдат обявени на страницата на съда в интернет на информационното табло в сградата на съда (партерен етаж).

 

Обявата е публикувана във вестник „Нов живот”, бр.41/08.06.2021 г.

Заповед РД-11-30/07.06.2021г.

Длъжностна характеристика

 

Документи за кандидатстване:

Приложение 1 Заявление

Приложение 2 Автобиография

Приложение 3 Декларация по 340а, ал.1 ЗСВ

Приложение 4 Декларация съгласие лични данни

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация